Komunikacja Miejska Sp. z o. o. w Głogowie została powołana w dniu 30 marca 1995 r. i rozpoczęła swoją działalność jako samodzielny podmiot gospodarczy ze 100 % udziałem Gminy Miejskiej w Głogowie z dniem 10 kwietnia 1995 r. Spółka powstała w wyniku przekształcenia Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Legnicy, oddział w Głogowie.
Komunikacja Miejska Sp. z o. o. w Głogowie jest jednoosobową Spółką Gminy Miejskiej Głogów, prowadzi działalność w oparciu o Umowę Spółki oraz przepisy Kodeksu Spółek Handlowych.
Spółka wpisana jest do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej - IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000055569, oznaczona jest numerem statystycznym REGON 390340430 i numerem identyfikacyjnym NIP 693-10-04-552.
Wysokość kapitału zakładowego Spółki wynosi 12 407 600,00 zł
Komunikacja Miejska Sp. z o. o. realizuje zadania w zakresie świadczenia usług publicznych, dotyczących realizacji zadania własnego Gminy Miejskiej Głogów, w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
Baza danych o odpadach - BDO 000143807
Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w Głogowie działa na podstawie Kodeksu Spółek Handlowych. Jedynym właścicielem przedsiębiorstwa jest Gmina Miejska Głogów.
Organem nadzorczym spółki jest Rada Nadzorcza w skład której wchodzą:
Przewodniczący Rady Nadzorczej - Michał Wnuk
Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej - Józef Wąsik
Członek Rady Nadzorczej - Robert Leśniak
Organem wykonawczym spółki powoływanym przez Radę Nadzorczą jest Zarząd Spółki w którego skład wchodzą:
Prezes Zarządu spółki - Piotr Miselis
Wice Prezes Zarządu Spółki - Anna Bryl
Dokumenty do pobrania :
1. Umowa spółki
Komunikacja miejska swą działalność na terenie miasta Głogowa rozpoczęła 21 kwietnia 1974 roku mając pięć autobusów marki Jelcz, obsługując dwie linie łączące dworzec PKP z ulicą Spadzistą i ul. Legnicką. Firma była wtedy oddziałem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Zielonej Górze.
W rok po rozpoczęciu działalności w Głogowie zajezdnię Komunikacji przejęło Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Legnicy, a to za sprawą zmiany podziału administracyjnego kraju i przejścia Głogowa do województwa legnickiego. Wówczas zajezdnia znajdowała się przy ul. Słowiańskiej. Firma miała wtedy siedem autobusów i dwa mikrobusy, a liczba tras komunikacyjnych została podwojona. Rozwój głogowskiej Komunikacji Miejskiej przypada na lata 1975 – 1986 W tym okresie aż sześciokrotnie zwiększyła się liczba autobusów obsługujących trasy w mieście oraz liczba pasażerów korzystających z usług komunikacji miejskiej. W 1986 roku firma miała już 41 autobusów. Rok wcześniej Komunikacja zmieniła siedzibę i przeniosła się do nowo wybudowanej bazy przy ul. Rudnowskiej 30. Likwidacja przedsiębiorstwa państwowego jakim było WPK w Legnicy oraz skomunalizowanie części tego przedsiębiorstwa w ramach Oddziału w Głogowie dało w wyniku dalszych przekształceń organizacyjno-prawnych możliwość powołania Spółki z o.o., która w kwietniu 1995r. zaczęła działać jako samodzielny podmiot gospodarczy ze 100% udziałem Gminy Miejskiej Głogów.
W dniu 2 września 2013 r. w siedzibie Komunikacji Miejskiej w Głogowie podpisano umowę na budowę nowej zajezdni autobusowej. Powstanie nowej bazy nie byłoby możliwe bez wsparcia Władz Gminy Miejskiej Głogów, które zapewniły jej finansowanie. Przedsięwzięcie współfinansowanie było również ze środków pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Inwestycja realizowana była przez Komunikację Miejską Sp. z o.o. w Głogowie na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez AGP Sp. z o.o. z Wrocławia. Wykonawcą robót budowlanych była Skanska S.A. z Warszawy. Inżynierem kontraktu było Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych i Projektowych Inwestor Sp. z o.o. z Głogowa.
Nowa zajezdnia oddana do uzytku w 2015 roku prezentuje się okazale. Jest bardzo funkcjonalna i spełnia wszystkie wymagania względem ekologi.
Komunikacja Miejska dokłada również wszelkich starań, aby stać się firmą przyjazną dla osób niepełnosprawnych i środowiska. Dlatego od 1996 sukcesywnie zakupywane są autobusy o obniżonej podłodze, mające na celu ułatwienie dostępu osobom na wózkach inwalidzkich do korzystania ze środków transportowych. Rozkłady jazdy również zostały tak skonstruowane, by osoby niepełnosprawne mogły zorientować się, które kursy obsługiwane są przez autobusy niskopodłogowe. Kursy te na rozkładach zawsze oznakowane są literką "X".
Mając na uwadze skalę zagrożeń i uciążliwości wynikających z emisji szkodliwych dla środowiska gazów, pyłów i odpadów - Komunikacja Miejska podejmuje także realizację proekologicznej polityki taborowej, przede wszystkim poprzez wymianę starego taboru autobusowego na nowy z silnikami spełniającymi europejskie standardy emisji spalin. W 2017 roku spółka otrzymała dofinansowanie z UE na zakup łacznie 16 nowych pojazdów, które zastąpiły starsze i wysłużone już pojazdy. W wyniku rozstrzygniętych przetargów zakupiono 6 autobusów marki SOLARIS, 2 autobusy marki SOR oraz 8 autobusów marki MAN Ponadto w ramach otrzymanego dofinansowania wybudowano centrum przesiadkowe na Placu 1000-lecia, wdrożono system ITS (Inteligentny System Transportowy) oraz postawiono 5 tablic Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
* Solaris U 12 | - 3 szt. |
* Solaris U 12,9 Hybrid | - 2 szt. |
* Solaris Urbino 12 | - 5 szt. |
* Solaris Urbino 8,6 | - 3 szt. |
* Solaris U12 IV generacji | - 4 szt. |
* MAN LION'S CITY | - 6 szt. |
* MAN LION'S CITY Hybrid | - 2 szt |
* Solaris Urbino 12 Hybrid |
- 4 szt |
* SOR NB 12 |
- 2 szt |
* Solaris Urbino 12 electric | - 5 szt |
Łącznie | - 36 szt. |
Pojazdy obsługują 11 linii komunikacyjnych w tym 8 które kursują w granicach administracyjnych miasta Głogowa i 3 linie do miejscowości Jerzmanowa (wybrane kursy linii nr 11 do miejscowości Bądzów) oraz wybrane kursy linia nr 5 wydlużone są do Szczyglic.